Så vackert!

Jag kom på att jag har glömt att visa er vilket fantastiskt fint halsband jag fick av min handledare, när min praktik var slut. 
Jag blev verkligen rörd. Det passar mig perfekt! Det är en guldkedja med en berlock i form av en flugsvamp. 





Da'n, före da'n, före doppareda'n

Nu är den långa väntan snart över. Eftersom klockan är över midnatt, kan jag säga att det är julafton i morgon! Det känns faktiskt lite pirrigt i magen! Jag älskar julen! Det är så trevlig stämning överallt!
I bokhandeln är de flesta kunder så trevliga och jag kan le och hälsa "God Jul" och faktiskt mena det! 
Det finns tråkigt nog vissa undantag. Fy, vad otrevligt folk det finns! Men jag ska inte tråka ut er med en massa historier om allt folk jag träffat idag...
Jag har alltså jobbat idag, från 10-19. När jag kom hem så bakade jag och Mr. R kardemumma-skorpor. De blev mumsiga! Jag känner mig stolt! När vi hade bakat, la vi oss i soffan och såg på en film "Serendipity". Den är väldigt fin.

Nu kanske det är dags att gå och sova, jag ska jobba i morgon också. Efter jobbet ska jag och Mr. R på julmiddag hos Elin och Dennis. Det ska bli väldigt mysigt! Sen ska vi ta tåget till mamma och pappa och när vi kommer till dem ska vi klä julgranen och mysa. Jag hoppas att vi kommer ihåg att fotografera mycket.


Sov gott!






En annorlunda lucia

Hejsan, hoppsan, fallerallera. När julen kommer ska varenda unge vara glad...

Ja, glad är jag allt, men stressad, trött och på väg att åka på en förkylning tror jag... Jag vet inte vart december tar vägen. Jag har längtat ända sen i somras, men jag hinner knappt njuta av den här underbara månaden.
Jag har fortfarande praktik, och det är ju i och för sig väldigt mysigt att vara i skolan, när det är december. Just nu håller jag på läser "Sunes jul" för klassen. Det är roligt. Oj, vad vi skrattar!
Nu är det bara sista veckan kvar, och sedan är det jullov!

Idag har jag jobbat i bokhandeln, och det var i och för sig också ganska juligt, eftersom jag slog in väldigt många julklappar!
Jag ska jobba i morgon också.

Idag är det lucia, men det märkte jag inte av överhuvudtaget... Trist! Jag jobbade, åkte med Sanna till IKEA, och sen åkte jag hem och gjorde lite fler julkort (Jag ska fota dem och lägga upp i morgon). Att göra julkort hör i och för sig också till mysigheterna i december. Men, något lussande blev det inte i år. Jag tror att det är första gången, jag och syster inte har lussat för mamma, pappa, mormor och Mr. R. Men så blir det ibland.
Jag hade i alla fall lucia igår, i skolan. 3:orna hade luciatåg, och det var så vackert! Ingenting slår ju luciafirandet i skolan!

När jag väl skriver ner alla saker jag gjort idag, inser jag att jag gjort ganska mycket mysiga saker i alla fall... Jag är nog bara trött...

Det är dags att sova, så att jag orkar upp i morgon.

Natten går tunga fjät, runt gård och stuva...


Så här såg jag ut idag

Pyssel och pyjamas

Idag har jag inte ens klätt på mig! Herregud, vad skönt det har varit! Jag har gått runt i pyjamas hela dagen. Det har varit en väldigt härlig dag! Jag har gjort en massa julkort, och sett lite på film. Pysslat med lite gymnastiksaker inför i morgon. Då är det nämligen julshow! Jag är faktiskt lite nervös... Jag får väl se om jag vågar visa några bilder från showen i morgon...

Nu är det dags att gå och sova. Jag har redan varit uppe alldeles för länge! God natt alla små tomtar!







5 december

Idag fick jag en jättesöt liten tekanna, i porslin, i min presentkalender. Jag blev glad i magen! Min prins är alldeles underbar! Han vet precis vad jag behöver!



Första advent

Första advent var jättemysig! Jag och Mr. R hade bakat pepparkakor och min kära mor hade bakat helt underbara lussebullar. De var stora och fluffiga, precis som jag vill ha dem!

Det är mysigt i vår lägenhet och med paketen som hänger på väggen. Åh, vad jag älskar december! 

En liten del av vårt hem


Jag bakar pepparkakor


Pepparkakorna


Min syster har dekorerat en elefant


Mitt fantastiskt fina kakfat


De otroligt goda lussebullarna


Stressad liten emma...

Usch och fy! Nu är det länge sen jag skrev. Jag har verkligen inte haft en ledig stund. Trist, men sant. Jag har lite bilder från första advent, men det kommer i morgon!

Jag och Mr. R har gjort presentkalender till varandra i år igen! Det är så mysigt! 


Det är Mr. R som har sytt den


Hittills har jag fått:


1. En brosch i filt, som har formen av en flugsvamp (Underbar!)


2. Små och söta pepparkaksformar


3. En underbar lapp-gömma, som ledde fram till två trisslotter (Jag vann ingenting)


4. En liten groda som förvandlas till en prins, i kallt vatten...


Här är det 5:e paketet, som jag ska få öppna så fort jag vaknar! 

Spännande, spännande! Nu måste jag verkligen gå och sova! Jag kan inte vara uppe så här sent! 
Men idag kom jag hem vid kvart i elva, och sen skulle jag klippa ihop musik till julshowen, och sen så skulle jag se till så att min lektionsplanering inför i morgon var klar, och så skulle jag äta lite middag, och skriva det här inlägget, och nu är klockan kvart i ett och absolut alldeles för sent för lilla mig! 

God natt!

RSS 2.0