Pluggande i solen

Idag har jag suttit i solen och pluggat.
Det blev såklart lite prat om annat också.
Plugga hela dagen lång utan avbrott klarar ingen människa av. Ingen vettig i alla fall.
Jag mötte upp vackra Ellinor och sen stötte vi på grabbgänget,
och satte oss med dem och pluggade inför tentan. Det var roligt!
När killarna hade gått satt jag och Ellinor kvar och pratade
och njöt av det sköna vårvädret, dock med kliande ögon och rinnande näsor.
Men hellre det än snö och rusk!

Allt som allt en väldigt trevlig dag!

Nu ska jag ta och göra klart det sista plugget, sen ska jag sova tidigt ikväll,
så att jag kommer upp i morgon. Håll tummarna för att jag ska klara tentan i morgon!

Kinder Surprise


Vi har ätit Kinderägg


Jag fick Gloria i mitt

Triss i skor

Idag har jag köpt skor, på skopunkten. Tre par, så ett blev gratis! Jättebra tycker jag!

Det första paret ska jag ha när vi gifter oss! Det kommer att bli perfekt!
Visst är de vackra?






Det andra paret ska jag ha på min systers studentskiva som har tema R.
Jag tänkte vara romantik. Jag kommer inte avslöja kläderna än,
men skorna kan ni få se.






Det tredje paret valde jag eftersom ja tyckte att det var så otroligt läckra!




Boktips

Det här är en rolig bok.
Den är härlig! Precis som en film!

Cornelia, Cary Grant och kärleken- Marisa de los Santos


Tunna vita handskar

Jag tror att jag ska ha på mig de här hanskarna på bröllopet.
Jag tycker att dem är otroligt söta.
Min kära mamma hade dem när hon tog studenten och det hade även jag.
Vi får väl se om jag tycker att det passar. På några av fotona kanske?








Tänk om vi hade en sådan här...

... i verklig storlek.

Vilka roliga semestrar vi skulle kunna ha! Jag säger inte att de är tråkiga nu,
men förstå vad härligt det skulle vara att susa fam på vägarna i en sådan här läckerbit!


Denna lilla buss står i min bokhylla

I am bored

Jag har ganska tråkigt för tillfället.
Jag har så många saker som jag borde göra just nu,
men jag känner inte riktigt för det...
Jag borde t.ex. plugga, städa, tvätta, klä på mig och handla mat.

Jag har ingen lust!


Jag kom på att jag ville fotografera lite, men ingenting gick som jag ville
så jag gav upp...

Jag kom på att jag ville baka, men köket är stökigt och då är det inte roligt
så jag gav upp...

Jag kom på att jag ville rita lite, men inspirtionen fanns helt enkelt inte
så jag gav upp...

Den här dagen känns helt hopplös!


Dagens uttråkade emma...


...har ett leende på läpparna trots alla motgångar

Boktips

Den här boken har jag läst många gånger, och jag tycker lika mycket om den varje gång!
Den är så gripande och fin på ett sorgligt vis!

Inte som andra döttrar- Deborah Spungen


Den lilla mönstrade

Den här underbara klänningen har min mormors syster haft.
Den är otroligt kort!
Jag vågar inte ha den som den är, utan måste ha stuprörsjeans eller tights under...
Men den är otroligt fin! Mönstret är jättevackert!










Boktips

Den här boken är otroligt fin!
Det trillade nog några tårar nerför mina kinder när jag läste den.
Det är en vacker bok.

SOS från mänskligheten
- Johanna Nilsson


Glad Påsk!


Pussar och och massa kärlek

Jag älskar att pussa på Mr.R


Dagens Outfit

Jag älskar den här blusen! Min mormors syster har haft den.
Den passar perfekt till mina fina, underbart snygga jeans!


















Solen skiner och idag är det Långfredag!

Idag skiner solen igen, och jag ska klä på mig och ha en underbar långfredag!


Den här klänningen blir väl fin i påsk?

Here comes the sun

Idag träffade jag och Mr.R fotografen som ska fotografera på vårt bröllop. Det var trevligt!
Hon är jättehärlig, och det kommer att bli toppen!
Det här är hennes hemsida om ni vill kolla in hennes bilder.


 A smile on my face all day long!




This is me today

Barcelona

Jag är så glad!

Mr.R och jag ska till Barcelona på bröllopsresa! TACK Suzie, Jackie och Håkan!
Det kommer att bli roligt! Vi har varit där en gång förut (3 år sedan),
och det var så härligt!
Det är en underbar stad!

Jag längtar!
















Picknick i lekparken

Jag tog en paus i vårstädningen och hade picknick i lekparken med Elin och Mr.R.
Det var mysigt! Vi åt baguetter med salami och så hade jag gjort guacamole som vi dippade tortilla chips i. Mumsigt!
Vi tog med min vackra ukulele ut i solen också. Mr.R spelade och sjöng så vackert för oss.
Vi spelade lite kort, och sedan bestämde vi oss för att gunga, men då började jag må illa, och solen började gå ner,
så vi gick in och nu sitter jag här! Jag ska väl snart börja med städningen igen, så att det blir klart någon gång!

Hoppas att ni har haft en underbar dag! Det är så härligt med våren!


Mr.R sitter och njuter av baguetten


Jag och Elin också


Min vän Elin


Jag och min röda lilla ukulele


Jag tog kort för att se om jag fått några fräknar.


Mr.R spelar ukulele


Söta Elin är så cool i sina solglasögon!


Vi spelade ett kortspel som Elin kallar Tjuv och som jag kallar Hugo


En liten svartmyra kröp på min sko


Sedan gungade vi och jag mådde illa av alla fjärilar i magen

God morgon

Jag och Mr. R gick upp kvart i 7 och gick vår dagliga morgonpromenad.
Det var extra häligt idag, eftersom solen sken så vackert.
Synd att vi inte hade med oss kameran.
Nu håller Mr. R på och gör sig i ordning för han ska iväg på möte.
Jag ska fortsätta med vårstädningen så att vi blir riktigt klara.
Jag har även tvättid idag igen klockan 10.
Vi blev inte klara igår, och jag känner att jag vill ha allt tvättat!
Jag ska även ta en stund i solen idag, och få lite fräknar!

Jag tror att jag ska gosa lite med Nova innan jag sätter igång.
Hon tittar så gulligt på mig.


Vårstädning

Idag är det vårstädning!

Jag och Mr.R har städat och tvättat hela dagen, med undantag för en liten stund i solen.
Jag har varit glad, uttråkad och less om vart annat. Det är blandade känslor när man städar.
Vi är inte klara än...
Jag tar bara en liten rast just nu. Men jag tror att det är dags att sätta i gång igen!

Hoppas att ni har en underbar vårdag!

Den här bilden är gammal, men jag tycker att den passar bra.
Det är precis såhär jag känner mig:


Solstrålar, glitterskor och tussilago

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt över att jag inte har skrivit så mycket här på bloggen den senaste tiden.
Men nu ska det bli ändring på det!

Våren är äntligen här på riktigt!
Jag har sett tussilago!
Jag kan ha min vårjacka och glittriga skor!
Underbart!
Det gör ingenting att det är mycket i skolan och att det är sjukt mycket litteratur att läsa...
När solen skiner försvinner alla negativa tankar och jag är enbart GLAD!

Nu ska jag göra mig klar och åka till skolan och sätta mig i solskenet.






RSS 2.0