Jag blir så otroligt glad...

...eftersom jag har det finaste datorfodralet som någonsin skapats!

Det är sant! Det är rosa och fullt av paljetter!
När solen skiner på det, glittrar det så mycket, att små rosa prickar dansar omkring på min vita vägg!
Det kommer från ordning&reda.




Dance with me, baby?!

Såhär ser de ut! De vackra inbjudningskorten vi har kämpat med!
Jag har ritat och Mr. R har skapat det i datorn och min kära kusin Lina har tryckt dem.
Jag är så otroligt nöjd! De ser så härliga ut!


Inbjudningskortet

My Secrets...

Jag har köpt en ny dagbok.

Det är den vackraste dagboken jag har sett! Den kommer från ordning&reda.
Jag tänkte att jag skulle skriva i den mitt första år som fru (jag älskar det ordet).

Tänk att få plocka fram den här vackra dagboken när man är en 60 årig liten dam
och få läsa om alla tankar, känslor och lyckorus man hade när man var
21 år och den lyckligaste flickan i världen! Det måste vara underbart!


Stressad blivande brud

Jag har så mycket jag vill skriva och berätta om på bloggen...
Jag har massor av fina bilder jag vill visa er, men tiden räcker inte till...

Jag håller på med bröllopsplanering...
Jag försöker ta mig igenom den sista kursen för terminen (hoppas jag klarar den!)
Jag har gymnastikträningar och möten...
Jag jobbar...
Jag vill hinna träffa vänner...
Jag vill hinna umgås med Mr.R...

Idag har vi i alla fall skrivit klart alla inbjudningar och infoblad,
och jag har skrivit adresser, så pennan glöder!
Vi blev precis klara och klockan är 01.45.

Jag visar bilder på själva inbjudan när de har kommit fram.
Jag vill ju inte avslöja de vackra korten innan de har hunnit nå brevlådorna...


Brevhög


Typsnitt

Jag blir så otroligt glad...

... när jag ser den här bilden!

Jag och min syster är oskiljaktiga!
Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan henne!
Utan henne hade inte mitt liv varit så fantaskiskt roligt och underbart!
Utan våra fantastiska lekar och fantasi-figurer vi hade när vi växte upp,
hade vi inte blivit dem vi är idag!
Jag älskar henne så otroligt mycket!


Jag och min syster (Jag är den tandlösa) Jag tror att vi sjunger.
Kära lilla pappa sitter i bakgrunden och styr båten. Mamma fotograferar oss.

Möhippan i bilder

Här kommer det! Lite bilder från min möhippa!
Om ni var inne i Stockholm den 9:e maj, och såg det här knasiga tåget så var det vi!
Tack, igen, för en UNDERBAR dag! (jag ler stort när jag tittar på bilderna!)















































Möhippa!

Igår blev jag hippad! Det var fantastiskt roligt! Vilken dag! :)
Det här kommer att bli ett LÅNGT inlägg!

Jag klev upp på morgonen och åkte till jobbet (bokhandel).
Jag hann öppna butiken och ta betalt av två kunder. Sen går det fort!

In rusar det in några med solglasögon, halsdukar för munnen och huvor (såg ganska läskigt ut). De rusar fram till mig och sätter ögonbindel på mig. Jag förstår att det måste vara dags för möhippa! (även fast det är ganska tidigt, med tanke på att vi gifter oss i juli) Jag börjar fnittra för mig själv. De säger inte ett ord, så jag vet inte vilka de är eller hur många...
De snurrar omkring mig, så att jag inte vet var jag är. Sedan stannar vi och de drar av mig alla kläder så att jag bara står i trosorna. Jag får panik och utbrister "Vi är väl inte ute i butiken fortfarande?!"
Jag får inget svar, så jag försöker hålla för de mer privata delarna ;)

Nu är det någon som försöker få på mig ett par strumpbyxor, samtidigt som någon piskar mig med något (en tröja fick jag reda på efteråt).
Hela situationen är så absurd, att jag inte kan göra annat, än att skratta hysteriskt!

När de har klätt på mig (och fortfarande inte sagt ett ord) Leder de iväg med mig igen.
De stoppar in mig i en bil och den kör iväg. Vi stannar och jag leds ut ur bilen och blir satt på en bänk.
Jag anar att vi är på tågstationen. Jag får sitta på bänken en stund och sedan leder de upp mig till tåget (de har fortfarande inte sagt ett ord). När vi har kommit på tåget tar de av mig ögonbindeln.
Framför mig står ett gäng i röda tröjor med trycket "emmas möhippa". De var så otroligt fina! :)

Jag granskar vad jag själv har på mig, vilket är detta: Gröna strumpbyxor, vita knästrumpor med svarta stora prickar, en blommig klänning, ett förkläde med det manliga könsorganet avtecknat där fram, en midjeväska, ett "miss-universumband" där det stod "blivande brud" på, en guld-glittrig hatt med en slöja full med hjärtan och texten "Emma <3 Richard" och röda gummistövlar! Jag kände mig SÅ läcker! ;)

När jag hade granskat min utstyrsel fick jag en korg i handen med uppmaningen att mitt första uppdrag var att sälja kaffe och bullar på tåget mot Stockholm. Det gick ganska bra...
Vissa människor var jättetrevliga medan andra var otroligt snorkiga.

När vi kom fram till Karlberg gick vi till Vasaparken och hade en jättemysig picknick. Jag fick sedan mitt andra uppdrag. Framför mig låg en liten hög med lappar. De berättade att det var telefonnr. till några av mina ex.
Jag skulle dra en lapp och ringa och säga såhär: "Jag ska gifta mig i sommar och jag ville bara tala om att det är för sent för dig att ångra dig". Det var otroligt pinsamt, med tanke på att jag inte pratat med dem på flera år!

Det andra uppdraget var att göra ballongfigurer.
När jag hade gjort några stycken fick jag gå runt i parken och sälja dem. Det gick ganska bra! :)

Sedan bar det iväg till "creativity house" där vi målade keramikföremål. Jag målade en tekanna! De andra gjorde någonting till mig och Richard. Jag tror att vi ska få det på bröllopet.

Nästa uppdrag var att fråga runt på stan efter äktenskapsråd. Jag fick inte veta vad det var utan de skulle skrivas ner på lappar och läggas i en burk. Ska bli spännande att se vad det blir av dessa sen.

Sedan stannade vi till vid en källardörr. De tryckte på en högtalarknapp och meddelade att vi var där.
En röst sa "Sätt på henne ögonbindel". Jag fick ögonbindel igen och fick en blindkäpp i handen. Sedan fick jag ta mig ner för trappor och genom en gång. Jag blev satt på en stol och de fågade om jag visste var jag var. Jag hade ingen aning!
De tar av mig ögonbindeln och jag ser att jag är i en studio!
De berättar att jag ska spela in en låt och de ska köra. Jag kan inte berätta vad det var för låt.
Den är till min blivande man. :) Det var helt sjukt roligt!

Därefter bar det av hem till en av tjejerna för lite drinkar och ombyte. Jättemysigt!
Sedan gick vi ut och åt på restaurang. Godast pastan jag ätit! MUMS!
Sedan gick vi ut och dansade som tokar hela natten! En underbar dag!

Mina tjejer är BÄST! Åh, vad det var underbart!
Den här dagen kommer jag att komma ihåg så länge jag lever!

Jag har inte fått några bilder än. Så fort jag har fått dem så lovar jag att visa bilder av den fantastiska dagen!

Min födelsedag

Här kommer lite bilder från min underbara födelsedag!


Mina morgonpaket från Mr.R


Vi åt jordgubbar


Födelsedagsbarnet


Min fina mamma


Min kära lilla pappa


Min vackra mormor


Allra käraste syster


Min kusin Lina


Min underbara moster


Min favorit-tjej Tilda


Nova var också med och firade


Mr.R lagar mat


Jag gör salladsdressing


Mums


Mat!


Vi äter den goda maten


Fina blommor


Jag fick många vackra buketter


Jag bakar muffins


Lina hjälpte till med bakandet


Min bak-låda


Mr.R spelade gitarr och Tilda sjöng


Mamma hade gjort en vacker tårta till Johannas
födelsedag. Den fick följa med till min också.



Choklad och hallon. Mums!


Kakfatet


Jag fick födelsedagspussar


Ett fin fint kort med cupcakes på


Jag fick den underbaraste resväska jag någonsin skådat


Mönstret på resväskan


Jag prövar min nya kameraväska. Jättefin!


Av mormor fick den vackraste muggen! Lilla My! Så undebar!


Baksidan

För det är ingen vanlig dag...

... för det är emmas födelsedag! HURRA! HURRA! HURRA!

Idag är det min födelsedag och jag ska ha en underbar sådan!


Här fyller jag 3 år och får en tvättmaskiiiiiiiiiiin! Jag var överlycklig!


Idag fyller jag 21 år och är så otroligt glad och lycklig!

För det är ingen vanlig dag...

...för det är min systers födelsedag. HURRA HURRA HURRA!

Nu ska jag åka och träffa min allra käraste syster.
Hon fyller 19 år idag! Vi ska ha så mysigt hon och jag!


Här ger jag henne en present då hon fyller 1 år. (Jag ska fylla 3 år dagen efter)

RSS 2.0