Mitt allra första inlägg

 

Nu har jag också en blogg. Jag kan ju inte hålla mig. Det verkar ju ganska roligt! Det här blir alltså mitt allra första inlägg så jag börjar med en kort sammanfattning om vem jag är.

 

Jag heter Emma och bor i en liten lägenhet med min fästman Richard och våran snövita kanin Nova. Jag är 20 år och studerar till lärare på Stockholms Universitet, och än så länge är ett år avklarat! Jag börjar mitt andra år på måndag, så det är ju ganska passande att börja blogga nu. Jag är tokig i Beatles och älskar allt som har med 50-60 tal att göra. Sådär, nu känner ni mig lite grann i alla fall.

 

Just nu håller jag och Richard på och tvättar. En fredagkväll! Det är otroligt tråkigt, men det fanns inga andra tider, och rena kläder vill vi ju ha! Vi springer mellan tvättstugan och pastaskålen med pesto, samtidigt som vi försöker se på filmen singing in the rain.  Nova skuttar runt som en tok under vardagsrumsbordet och hoppar upp och ned från soffan. 

En helt vanlig kväll alltså... Nu måste vi ner i tvättstugan igen, så jag får skriva mer en annan gång... 

 

Dröm sött

 

 

 

Det här är Nova

Det här är Nova


Kommentarer
Postat av: Lillasyster Johanna

Va roligt, nu kan vi hålla koll på varandra :D

2008-08-22 @ 21:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0