Lite för lång sovmorgon som vanligt!

Oj, oj, oj! Nu har jag precis vaknat. Det blev lite för lång sovmorgon idag, som vanligt! Jag hade ju tänkt att jag skulle gå upp i tid, och hinna städa lite och kanske rita och måla... Jag kanske hinner det nu också (om jag sätter fart!)

Idag ska jag ju tillbaka till min gamla skola och se på modevisning. Det ska bli mycket spännande att se vad min allra käraste syster ska ha på sig för kläder. Hon är så hemlig med det, så jag har ingen aning. 

Jag ska åka dit tillsammans med min kära mor, och vi ska åka förbi Stadium och Intersport först, för jag behöver en varm jacka och skor innan praktiken. Bra att ha mamma med sig, annars kommer jag välja någonting som inte är praktiskt utan enbart snyggt. 
Jag tycker att det är så jobbigt att välja den typen av kläder, för dem passar inte till mig. 
Jag har ju nästan jämt klänning och jag har inte så värst sportig stil, så det passar sig inte så bra ihop. 
Men jag har praktik halva november och hela december. Det är väldigt kallt att vara ute på rastvakt måst jag säga, och när man gör utflykter till parken och sådana saker. Då räcker det inte med mina fina kappor. (Som passar jättebra för vintern, men kanske inte när man är i skolan) 
Jag tycker ju om att leka med barnen ute på rasten också, och jag vill inte att kappan ska bli smutsig eller förstörd! Som ni säkert hör, behöver jag lite mer praktiska kläder som passar mitt val av jobb lite bättre än de jag har... Typiskt, jag som älskar mina gamla klänningar och kappan jag har fått av mormors syster. Hon hade den på 60-talet. Den är helt underbar! Men det finns andra tillfällen att ha den!
Men, men... Jag vill i alla fall inte frysa ihjäl, så jacka och ett par bra skor behövs!

Nu ska jag nog ta mig upp och göra lite frukost. Magen kurrar väldigt högt just nu!


Richard har fotat.

Kommentarer
Postat av: Emma

nej, syster johanna är min storasyster. söt bild.

2008-11-07 @ 15:47:41
URL: http://strangegirls.blogg.se/
Postat av: Sainmaa

Vilken fin bild :)



Hoppas du hittar en bra jacka ändå... och filmen Mamma Mia! är så bra som alla säger, tycker i alla fall jag :)

2008-11-08 @ 14:00:36
URL: http://sainmaa.bloggagratis.se
Postat av: Emma

haha oj, verkligen ett sammanträffande, att du köpt en klänning av mig!

2008-11-08 @ 14:35:41
URL: http://strangegirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0