My hair has the same colour as a carrot

Igår fick jag en impuls! Jag har tröttnat på mitt mörka, nästan svarta hår. Jag känner mig bara blek, och vill absolut inte visa mig utan smink. Så jag gick till Åhléns och frågade en tjej där vad jag skulle göra för att få ljusare hår.
Jag har alltid haft antingen jättemörkt eller jätterött, så jag kände att jag skulle vilja ha brunrött, så att det ser mer naturligt ut. Hon rekommenderade en avfärgning som gjorde håret 6 nyanser ljusare och en färg som var ljusbrun med lite koppar i (och även snäll för håret, om det nu är möjligt?). 

Jag åkte hem och avfärgade håret, med Mr.Rs hjälp. 
I utväxten blev det kycklinggult, och resten av håret blev orange! 
Jag var tvungen att ta ett kort på mig, när mitt hår har samma färg som en morot. Så här kommer det. 
Tänk på att det inte är klart! Jag har bara haft i avfärgningen, inte färgen. 
Jag får uppdatera med en bild av håret när det är klart sen. 


Jag har basker för att dölja det fula gula i hårbotten

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Åh, det blev ju fint ju :D

2009-02-11 @ 15:20:07
Postat av: Anonym

Ja tycker då alltid att du passar i de allra roligste färgerna ändå! :D Du är så söt min vän!

Hihi jag och också vart och färgat håret precis:D men jag blev vit som snö :D



Ses vecka 10! Längtar!!

2009-02-11 @ 16:10:44
URL: http://carholine.blogg.se/
Postat av: Emma

jag tycker det ser ganska häftig ut!

2009-02-11 @ 18:34:02
URL: http://strangegirls.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var coolt! :D Fast jag gillar färgen du fick efteråt =)

2009-02-11 @ 22:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0