En magisk dag! (Långt inlägg)

Nu ska jag skriva och berätta om hur underbar vår bröllopsdag var!
Den var helt magisk! Den var perfekt!

Jag och Richard vaknade i vårt rum på Torpshammar herrgård och såg att solen sken in genom fönstret.
Efter två veckors konstant regn, var det ett mirakel att solen sken!
Vi åt en fantastiskt god frukost medan vi väntade på att mina underbara tärnor skulle komma och hjälpa mig med smink och hår.
När de väl kom, åkte Richard vidare med sina marskalkar.

Vi tjejer hade det jättemysigt och de gav mig en av de finaste presenterna jag någonsin fått!
De hade gjort ett scrapbooking album med bilder från möhippan. Det är verkligen jättefint! Jag har det tyvärr inte hemma nu, men så fort jag får hem det ska jag fota och lägga upp så att ni får se. Jag fick det precis när jag hade sminkat mig, vilket var lite oplanerat. Jag kunde ju såklart inte hålla mig från att gråta. Det var speciellt en sida som det tog lång tid att ta sig igenom. Alla som var med på möhippan hade skrivit små lappar till mig och de var så otroligt vackra och rörande. När jag läste dessa forsade tårarna.

När vi var klara åkte vi vidare till gården och där väntade Richard och grabbarna, samt min familj. Vi åt lite lunch och fixade det sista innan Marit (fotografen) kom klockan 14.00. Hon och hennes kollega Henrik var otroligt duktiga och roliga! Det var riktigt roligt att bli fotograferad av dem! Vi ville ta lite roligare bilder än de vanliga traditionella och jag är övertygad om att det blev bra! Vi tog bilder på med en tandemcykel, med en stor röd ballong, på studsmattan och massor av annat skoj.

När det var en halvtimme kvar till vigsel gick vi in, så att inte gästerna skulle hinna se oss innan. Det var nervöst att vänta, men tiden gick fort och vips var det dags att gå ut. Alla var så otroligt vackra, både tärnor, marskalkar och gäster. Richard var otroligt stilig och jag kände mig som en prinsessa i min klänning! Och solen sken! En helt perfekt dag helt enkelt!
Vigseln var jättevacker! Jag kunde knappt få fram mina löften eftersom att tårarna inte ville sluta rinna. Men tillslut gick det, och så var vi gifta!
Både min och Richards syster sjöng varsin sång under vigseln. Claire sjöng ”I wanna wake up with you” och Johanna sjöng Ted Gärdestads ”För kärlekens skull”. Det var så vackert! Min gamla lärare Håkan spelade gitarr under vigseln och det var väldigt vackert! Tack snälla Håkan!

Efter vigseln kramades det och togs lite mer foton och sedan åkte gästerna vidare till lokalen och vi traskade ner till sjön, eftersom vi skulle anlända med båt. Det var så mysigt att åka lite båt tillsammans med pappa och Richard innan festen började. När vi kom in till bryggan stod alla gäster på altanen, som har utsikt mot vattnet, och vi kunde höra tonerna från Beach Boys ”Wouldn´t it be nice” när vi spatserade upp till huset. Allt var så magiskt, som i en saga. Vår alldeles egna saga. När vi kom in så skålade vi och sedan satte vi oss till bords.

Det var fantastiskt god mat. Min mamma och mormor + några till hade hjälps åt att laga maten och det var utsökt! Ett stort tack till dem!
Min moster Helen och hennes sambo Carl var toastmadame och toastmaster. De gjorde ett fantastiskt jobb! De var så lugna och roliga och fyndiga och helt enkelt toppen!
Det var många som höll tal under kvällen och de var väldig vackra! Jag förstår inte hur någon dag någonsin kan bli bättre än 18 juli 2009.

Tårtorna var helt fantastiska! Dessa hade också mamma och mormor skapat med hjälp från några vänliga själar. Jag har aldrig sett så vackra tårtor! Eller smakat så goda!
Efter tårtan blev det dags för presentöppning. Det är helt otroligt vad fina presenter vi fick! Jag får ta och fotografera dessa också någon gång när de har kommit hem.

Sedan var det dags för vår första dans, och det var inte en traditionell vals. Nej, vi hade övat in ett litet nummer, och det verkade uppskattat, då alla skrek en gång till när vi var klara. Hur många får dansa sin första dans två gånger? Det var i alla fall jätteroligt!
Sedan blev det fortsatt dans och godisbuffé. Det var en rolig fest!

Om jag bara får använda ett enda ord till att beskriva vår bröllopsdag skulle det vara ordet: perfekt. Och den hade inte varit perfekt utan alla underbara människor som har hjälpt till. Jag har världens bästa kompisar (utan tvekan) och världens finaste familj! Jag älskar er enormt mycket!

Det kommer fler bilder så småning om...






Foto: Marit Solblad

Kommentarer
Postat av: Erika Lindström

Grattis Grattis Frun. Jag blir rörd av att läsa ditt inlägg, förstår att det var bästa dagen i ditt liv :) och vad fina ni var.

Hoppas vi ses snart. Kram

2009-07-24 @ 18:32:21
Postat av: Elli

Va härligt! Grattis igen=)

Postat av: Johanna

Jag kan inte beskriva hur lycklig jag är för eran skull! Det var det finaste bröllpet någonsin och det var verkligen helt perfekt, och det förtjänar ni, det bästa! Älskar er turturduvor, hoppas ni har det underbart i Barcelona! :) Puss

2009-07-30 @ 22:02:46
URL: http://johannapanna.webblogg.se/
Postat av: Anna Bäcklund

Guud va jag gråter när jag läser det här! Sitter på jobbet men kunde hålla tårarna borta, man blir så rörd! Så himla glad för er skull!

2009-08-05 @ 15:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0