Min söndag

Idag vaknade jag av att kaninen var galen! Hon levde rövare i buren och försökte fånga vår uppmärksamhet, eftersom hon ville ut och skutta på mattan. Jag klev alltså upp och släppte ut henne, hon sprang några varv runt vardagsrumsbordet och skuttade sedan in i buren och slängde sig ner i buren och somnade.
Knasig kanin, men ack så söt!

Jag och och Mr. R gjorde frukost och njöt av den ganska länge. Sen började han jobba vid datorn, och jag bröllopsplanerade lite. Jag kikade runt lite på internet, och hittade något klipp om hur man kan binda brudbuketten själv. Tänkte att det är ett bra sätt att spara några extra kronor.

Sedan bar det iväg till gymnastikhallen. Det är tävling på lördag, så nu kör vi hårdträning. Dock blev jag lite snopen när jag kom till hallen, då det bara var 10 av 23 gymnaster där. Det är jättemånga som är sjuka. Jag hoppas att inte jag också blir sjuk. Jag har inte tid. Den här kursen jag går just nu, kräver en hel del. Jag har en känsla av att nästa kurs kommer att bli likadan.

När jag kom till tåget i Bålsta och skulle åka hem, var det fullt med poliser där. Det var flera polisbilar och det var jättemånga poliser där. Jag blev jätteskraj! De sprang förbi mig upp på perongen, så jag vågade inte gå upp, utan stannade kvar där jag var. Efter ett tag sprag de ner igen, hoppade in i sina bilar och gasade därifrån med blåljusen på. Då började folk gå upp på perongen och mot tåget, så jag följde strömmen, satte mig på tåget och åkte hem. Jag undrar dock vad som hade hänt. Är det någon som vet det får ni jättegärna meddela mig. Jag kan ju inte låta bli att vara lite nyfiken...

När jag kom hem pratade jag i telefon med en kär vän. En underbar tjej jag inte pratat med sen i september kom vi fram till. Det var jätteroligt att prata av sig. Vi måste ses snart och hitta på någonting skoj! Det är roligt att man kan prata på om allt möjligt som om man träffades igår, fast det har gått så lång tid... Det är äkta vänskap!

När jag hade pratat i telefon, lagade jag och Mr. R mat. Det blev timjankyckling med lime, ris och sås till. MUMS!
Till efterrätt slängde vi ihop en bananasplit! Det var ljuvligt!

Nu ska vi gå och borsta tänderna, gosa ner oss i sängen och lyssna på en mysig ljudbok. Jag vet dock inte vilken än. Jag har så svårt att bestämma mig.

God natt alla underbara männskor!


Haha! Såhär knasig såg hon ut när hon slängde sig ner i buren igen för att sova.


Min goda frukost! En bra start på dagen.

Kommentarer
Postat av: Emma

din kanin är så himla söt!

2009-03-09 @ 00:02:22
URL: http://strangegirls.blogg.se/
Postat av: Johannapanna

hahaha Nova! XD

2009-03-09 @ 09:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0