Utmaning


Jag har blivit utmanad av Emma.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
”Ytterdörren stod på vid gavel – en gapande gul fyrkant i natten”. (Nu vill jag sjunga dig milda sånger)
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Min fluffiga lilla kanin.
3. Vad såg du senast på TV? En snutt av Melodifestivalen.
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är? 21.00
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Tv:n och Mr.R som skrattar
6. När du senast var ute, vad gjorde du då? Jag var och handlade mat och blommor med the girls.
7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen? Jag kikade in på Emmas blogg och såg att hon utmanat mig. Så jag satte igång och svara på de här frågorna.
9. Drömde du något inatt? Ja, någonting riktigt knasigt, men jag kommer inte riktigt ihåg vad det var när jag vaknade. Det var bara känslan som fanns kvar…
10. När skrattade du senast? Idag, när tjejerna var här och vi planerade bröllop.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Min stora nalle-tavla, en hylla full med böcker, två ugglor, en gitarr och en ukulele.
12. Har du sett något konstigt på sista tiden? Nej, inte vad jag kan komma på just nu…
13. Vad tycker du om den här utmaningen? Det är första gången jag svarar på en, så jag tycker att det är ganska trevligt.
14. Vilken var den senaste filmen du såg? Var hemma hos Elin och Dennis och såg Die Hard 4.0 igår kväll.
15. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då? Ett gammalt vackert hus med ett torn, inreda varje rum i olika stil, fixa en egen liten trädgård, ge bort till släkt och vänner. Och köpa vackra klänningar och skor förståss.
16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om: Jag tycker att Superman är ganska bra… (säg det bara inte till Mr.R)
17. Tycker du om att dansa? Oh, ja! Här skakas det rejält på rumpan när ingen ser.
18. George Bush? No comments
19-20. Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka? Det håller jag hemligt…
21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? Nej, jag trivs otroligt bra i Sverige!
22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? ”Jag hoppas att du ska trivas här hos oss. Vilken färg vill du ha på ditt moln, vitt eller rosa?” (Rosa, såklart. Tänk att få sväva på rosa små moln. Bokstavligt talat.)
23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor? Mr.R, Johanna, Caroline och Melinda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0